top 10

معرفی 9 گیاه لاکچری برای انتقال حس عشق و زندگی منزلتان

گیاهان خانگی، بهترین راه برای اضافه کردن حس لاکچری و شادابی به خانه‌تان هستند. آنها به خانه‌تان زندگی، رنگ و شادابی می‌آورند و با عشق و مراقبت شما رشد می‌کنند. در ادامه، یک لیست از گیاهان خانگی با بالاترین سطح از لاکچری بودن را برایتان تهیه کرده‌ایم تا بتوانید گزینه‌ی مناسبی برای خانه‌تان انتخاب کنید. با انتخاب گیاهان مناسب، شادابی و لوکس بودن را به خانه‌تان به ارمغان خواهید آورد. گیاهان خانگی با تنوعی تقریباً بی‌نهایت در رنگ‌ها، بافت‌ها و شکل‌ها می‌توانند به عنوان زینت بخش منزلتان، به کانون توجه مهمانان تبدیل شوند و مزایای فراوانی به همراه داشته باشند.
اما با وجود تنوع و تعداد زیاد گیاهان موجود برای انتخاب، از کجا باید شروع کنید تا خانه‌تان را سرسبز کنید؟

با کمی مشاوره و جستجوی دقیق، می‌توانید برای هر فضایی گیاهی مناسب پیدا کنید. آیا به دنبال یک گیاه کوچک و ظریف هستید که رنگی مناسب و مطلوب به طراحی داخلی منزل شما اضافه کند، یا به دنبال یک گیاه بزرگ و بزرگتر هستید؟ بدون شک گیاهانی متناسب با سلیقه و خواسته های شما وجود دارد که رضایت شما را به همراه خواهد داشت.
برای مشاهده لیست بهترین گیاهان خانه‌ای لوکس، در ادامه با ما همراه باشید و به خانه‌تان شکوفایی و طراوت ببخشید.

بهترین گیاهان با نور کم

بیشتر آپارتمان‌ها و خانه‌ها دارای نقاطی هستند که در معرض نور مستقیم قرار دارند. این نقاط ممکن است یک راهرو، یک گوشه اتاق با دیوارهای داخلی یا یک محوطه کنار یک در باشد.
در واقع، گیاهان زیادی وجود دارند که در شرایط نور کم و مکان‌های بدون نور مستقیم بهتر رشد می‌کنند. علاوه بر این، این گیاهان به طور کلی نسبت به گیاهانی که ساعت‌ها در نور مستقیم قرار می‌گیرند، نیاز به آبیاری کمتری دارند.

گیاه دیفنباخیا

این گیاه خانگی زیبا در انواع رنگ‌ها و الگوهای برگی موجود است؛ از سبز روشن با لبه‌های تیره تا برگ‌های آبی-سبز زیاد روی ساقه‌های سفید. انواع کوچکتر به عنوان تزئینات میزهای کوچکتر مناسبتر هستند، در حالی که برخی از آنها می‌توانند تا 2.4 متر رشد کنند!
این گیاه شرایط سایه را به راحتی تحمل می‌کند اما اغلب به سمت نور خورشید رشد می‌کند، بنابراین چرخاندن گلدان آن به میزان یک چهارم در هر هفته یا هر چند روز یکبار، رشد منظم آن را تضمین می‌کند. اسیدهای آن مقداری سمی هستند، بنابراین بهتر است دیفنباکیا در محدوده‌ی دسترسی حیوانات خانگی و کودکان کنجکاو قرار داده نشود.

گیاه لیلیوم صلح

گلی بسیار شیک که عادت ندارد هنگام شادابی، گل‌های سفید زیبای خود را نشان دهد. لیلیوم صلح یکی از گیاهان خانگی محبوب است که به نوعی بهترین نمونه از گیاهان خانه‌ای به شمار می آید. فقط مطمئن شوید که آن را زیاد آبیاری نکنید!
می‌توانید گونه ی دارای برگ‌های سبز یا دارای الگوهای رنگی را انتخاب کنید و بسته به گونه، برخی از آنها می‌توانند به اندازه‌ی بزرگی رشد کنند. به هر حال، این گیاه کلاسیک در یک میز یا یک مجسمه جای می گیرد که همه می‌توانند زیبایی آن را مشاهده کنند.

گیاه فیکوس الاستیکا

گیاه لاتکسی یا فیکوس الاستیکا همیشه یک انتخاب عالی برای طراوت بخشی به فضای داخلی منزل است. آنها می‌توانند برگ‌های بزرگ و براقی داشته باشند و تنوعی فوق‌العاده از رنگ‌ها را به نمایش درآورند. از بین گیاهانی که در سایه نیز رشد می‌کنند ، گیاهان لاتکسی نیاز به نور بیشتر دارند، مثل یک مکان کنار پنجره یا جایی که بتوانند به نور منعکس شده دست یابند.


زمانی که تازه هستند، گیاهان لاتکسی می‌توانند به اندازه‌ی یک درخت رشد کنند! فقط به خاطر داشته باشید که گرده را از روی برگ‌ها پاک ‌کنید و برای رشد بیشتر گیاه ، می‌توانید آنها را قطع کنید. به خاطر داشته باشید که اسید لاتکسی کاملاً سمی است و به راحتی پخش می شود به ویژه هنگامی که برگ‌ها یا ساقه‌های آنها شکسته می‌شوند.
برگ‌های سبز تیره، بنفش تیره یا تقریباً سیاه گیاهان ، برای ایجاد تضاد شگفت‌انگیز در برابر دکوراسیون‌های رنگی یا سفید روشن مناسب هستند، و شما می‌توانید انواع رنگ‌های مختلف گلدان را با هم ترکیب کنید تا طرح رنگی مناسبی را در هر فضا به هم بپیوندانید.

گیاه آنتوریوم

آنتوریوم کارتن پنبه‌ای ولوت گیاهی بسیار زیبا است که برگ‌هایی شکل قلب و معمولاً سبز تیره دارد. ساقه‌های سبز روشن و رگ‌های برگ این گیاه الگوی زیبا و جذابی را ایجاد می‌کنند.
این گیاهان در محیط‌های گرم و مرطوب رشد می‌کنند و از نور منعکس شده خورشید لذت می‌برند، به همین دلیل آنتوریوم کارتن پنبه‌ای افزودنی مثال زدنی برای یک حمام رنگی روشن است. فقط اطمینان حاصل کنید که آن را زیاد آبیاری نکنید و فقط در بهار و تابستان کوددهی کنید.

 

گیاه باباآدم

این گیاه فقط در محیط خشک رشد می کند. گیاه گوشتی سبز رنگ با برگ‌هایی است که می‌توانند به شکل شگفت‌انگیزی بزرگ رشد کنند، مانند گیاه همتای سبز رایجش.


این گیاهان می‌توانند به ارتفاع زیادی رشد کنند مثلا تا 2 متر در شرایط مناسب ، که آنها را برای تزئین گوشه‌های اتاق‌های روشن می توان مناسب دانست. برای نتایج بهتر، گوشتی سیاه را در خاکی با زهکشی خوب بکار قرار داده و در طول ماه‌های گرم خاک را مرطوب نگه دارید.

زامیفولیا

این گیاه همچنین به عنوان گیاه ZZ سیاه شناخته می‌شود، این گیاهان مقاوم و بسیار شیک هستند، با ساقه‌های قوی و خمیده و برگ‌های براق بنفش و خاردار.
علاوه بر ظاهر زیبای آن، ZZ سیاه یک گیاه خانگی جذاب است و ترجیح می‌دهد در یک مکان روشن با نور خورشید غیرمستقیم رشد کند. فقط گیاه را کمتر آبیاری کنید و به خاک اجازه دهید بین آبیاری خشک شود.


یکی از بهترین ویژگی‌های گیاهان خانگی این است که آنها دکوراسیونی پویا و زنده ایجاد می کنند. یک گل زیبا با برگ‌های پهن که می تواند زیبایی خاصی به اتاق های خانه تان ببخشد.
این گیاه در ابعاد و سایزهای بزرگ و کوچک موجود است و به هر اتاقی زیبایی خاصی می بخشد.

گیاه شب بو

زنبق شب بو یک گیاه تزئینی بسیار زیبا است. برگ‌های بزرگ و لطیف آن سبز تیره و با طرحی کمی موجدار هستند که مناسب برای ایجاد عمق و بافت در یک فضا است.
این گیاهان در شرایط گرم و با نور مناسب در طول روز رشد می‌کنند. آنها گیاهانی با رشد سریع هستند و اگر سرحال باشند، حتی گل‌هایی با رنگ شفقی روشن و با عطری مسحورکننده خواهند داشت.

گیاه سانسوریا

گیاه سانسوریا یا همان زبان مادرشوهر یکی از گیاهان داخلی محبوب‌تر است که به عنوان یک گیاه با اصالت شناخته می‌شود. و اگرچه ممکن است نگهداری آن کمی حساس و دشوار باشد، اگر تعهد به مراقبت از آن را داشته باشید، این گیاه به اندازه‌ی زیاد به شما پاداش خواهد داد!


سانسوریا باید دور از جریان هوا و نور مستقیم خورشید قرار گیرند و نور محیطی روشن را دوست دارند. آنها می‌توانند به ارتفاع قابل توجهی رشد کنند و از بوته های اصلی گیاه به زیبایی شاخه خواهند زد.

گیاه پرنده بهشتی

با رنگ‌های خارق‌العاده، پرانرژی و بسیار پهن، پرنده بهشتی‌ها برای افزودن حس استوایی به فضای داخلی منزل شما ایده‌آل هستند. برگ‌های پهن و براق آنها بسیار جذاب هستند و برخی از گونه‌های آنها به شکلی تقریباً راست به صورت یک خط رویشی رشد می کنند.
آنها را در مقابل یک دیوار روشن، سفید یا رنگی روشن قرار دهید تا یک زیبایی سبز و چشم‌نواز ایجاد کنید.


لذا در صورتی که قصد روح بخشی به اتاقی دارید به دو یا چند گیاه می توانید بسنده کنید. همچنین با این کار می توانید رنگ و طراوت خاصی به ارمغان بیاورید و در آخر هم یک دکور بسیار پویا و جذاب و البته در حال رشد طراحی نمایید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *