آموزشی

10 گیاه آپارتمانی مخصوص محیط های کم نور

گیاه آپارتمانی مخصوص محیط های کم نور امروزه مورد توجه بسیاری از افراد جهت تکمیل دکوراسیون داخلی قرار گرفته است. همه ما می‌دانیم که گیاهان برای رشد و شکوفایی نیاز به نور دارند و بدون آن از بین می‌روند، اما اگر برای نگهداری گل و گیاه حیاط و باغچه شخصی یا یک بالکن آفتاب‌گیر ندارید، هرگز دلسرد نشوید. چرا که برای محیط‌های کم نور که تنها با نور مصنوعی روشن می‌شوند تعدادی از گیاهان مناسب هستند که ما در این مقاله شما را با 10 نوع گیاه سازگار با نور کم آشنا خواهیم کرد.
محبوب‌ترین ‌گیاهان آپارتمانی مخصوص محیط های کم نور
گیاهان برای انجام عمل فتوسنتز نیاز به نور مستقیم خورشید دارند و اگر نور کافی دریافت نکنند پژمرده خواهند شد. اما برخی از گیاهان بادوام برای زنده ماندن و شادابی به نور زیادی نیاز ندارند و در محیط‌های کم ‌نور هم به حیات خود ادامه می‌دهند. این روزها با گسترش زندگی آپارتمانی دسترسی به نور مستقیم خورشید محدود شده است اما گیاهان بادوام و مقاوم بسیاری وجود دارند که در محیط کم ‌نور سبزی و طراوت خود را حفظ می‌کنند. در ادامه 10 نوع گیاه آپارتمانی مخصوص محیط های کم نور را به شما معرفی می‌کنیم.

سانسوریا

سانسوریا جز گیاهان مقاوم به نور کم است که برگ‌هایی راه راه، سفت و بلندی دارد که شباهت زیادی به پوست مار دارد، از این جهت به آن گیاه ماری نیز گفته می‌‌شود. این گیاه در خاک خشک نیز رشد بسیار خوبی دارد و نگهداری این گیاه باعث بهبود کیفیت هوای داخل محیط می‌شود. پس به سانسوریا آب زیادی ندهید چون باعث پوسیدگی ریشه‌های آن خواهد شد.
پتوس محبوب‌ترین گیاه آپارتمانی مخصوص محیط های کم نور
پتوس یک گیاه آپارتمانی بدون نور و مقاوم در برابر بی‌آبی است و در محیط‌های سایه بهترین رشد را دارد. به همین دلیل به پیچک شیطان نیز مشهور است. بنابراین شرایط نگهداری پتوس بسیار آسان است و نسبت به موقعیت محل نگهداری سازگاری بالایی از خود نشان می‌دهد. همچنین این گیاه توانایی تصفیه هوا را دارد.

سانسوریا سیلور فلیم

285,000 تومان
  • خاص و کولکسونی
  • ترکیب رنگ جذاب روی برگ ها
  • ریشه پر، بعضا پاجوش دار

زاموفیلیا

این گیاه از مقاوم‌ترین گیاهان موجود است و به خوبی در کمترین میزان نور هم دوام می‌آورد و آب زیادی نمی‌خواهد. نگهداری زامیفولیا برای فیلتر کردن سموم موجود در هوا و بهبود کیفیت هوای محیط بسته بهترین گزینه است. به همین دلیل زامیفولیا با ظاهری متفاوت و لوکس جزو محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی است و طرفداران زیادی دارد.

برای آموزش تصویری تکثیر زاموفیلیا در منزل کلیک کنید.

گندمی

گندمی یا گیاه عنکبوتی دارای برگ‌های بلند و نازکی است که شبیه پاهای عنکبوت با قوس زیبایی از ریشه خارج شده‌اند. تکثیر و پرورش این گیاه سایه دوست و مقاوم به نور کم بسیار ساده است و تقریبا در هر شرایطی رشد می‌کند. اگر به‌ خوبی از گیاه گندمی مراقبت کنید، شکوفا شدن گل‌های سفید رنگ زیبایی روی آن جذابیتش را دوچندان خواهد کرد.

دیفن باخیا

دیفن باخیا یک گیاه بسیار زیبایی است که اغلب در محیط‌های کاری و اداری وجود دارد. این گیاه آپارتمانی مخصوص محیط های کم نور به دلیل سمی بودن به گیاه دوزخ نیز شهرت دارد و باید دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار گیرد. همچنین اگر پوست حساسی دارید تا امکان به برگ‌های آن دست نزنید که باعث تورم و ایجاد خارش می‌شود.
برای این گیاه، نور غیرمستقیم بهترین گزینه است و نور مستقیم خورشید می‌تواند برگ‌های گیاه دیفن باخیا را بسوزاند. بهترین شرایط نگهداری برای این گیاه داشتن خاک نسبتا مرطوب است پس آب دادن به دیفن باخیا را فراموش نکنید.؛ این گیاه خاک نسبتا مرطوب را ترجیح می‌دهد.

گیاه بابا آدم | گیاه آپارتمانی مخصوص محیط های کم نور

باباآدم

گل بابا آدم که در کشور ما با نام گوش فیلی یا آلوکازیا نیز شناخته می‌شود. این گیاه جذاب و خاص دارای برگ‌های پهن سبز به همراه ساقه‌های بلند است که باعث زیبایی محیط محل نگهداری می‌شود.
نگهداری از این گیاه اصلا کار دشواری نیست و به راحتی می‌توانید آن را در محیط خانه رشد و پرورش دهید. یکی از نکات مهم جهت نگهداری گل بابا آدم، آبیاری مناسب آن است چرا که این گیاه دارای ساقه‌های گوشتی و بر‌گ‌های پهن بوده و نسبت به سایر گیاهان آپارتمانی نیاز به آبیاری بیشتری دارد.

نیاز های مهم گیاه باباآدم رطوبت و گردش هوا میباشد که سعی کنید در فصل گرم سال هفت های بار و فصل های سرد سال هفته ای یکبار گیاه را آبدهی کنید، از طرفی لازم هست که برگ های گیاه بابا ادم را هر هفته اسپری کنید و تامین رطوبت کن، پس اگر دستگاه بخور سرد ندارید نیازی به خرید آن نیست.

از لحاظ گردش هوا ، همین که گیاه در قسمتی از منزل باشد که پنجره یا دری نزدیک گیاه باشد که در طول روز باز شود و هوا آن منطقه عوض شود همین کار برای رشد گیاه کافیست.

کالاتیا

کالاتیا این گیاه آپارتمانی برای خانه‌های کم‌ نور انواع زیادی دارد و برگ‌های زیبای آنها شباهت زیادی به طرح پوست خزندگان دارد. هنگام نگهداری این گیاه در محیط کم نور نیاز به آبیاری کمتری دارد و نسبت به گرما از خود مقاومت زیادی نشان می‌دهد.

گیاه همیشه سبز چینی

آگلونما یا گیاه همیشه ‌سبز چینی جزو 10 گیاه آپارتمانی مخصوص محیط های کم نور، بادوام و مقاوم به شمار می‌رود. برگ‌های بزرگ و دو رنگ این گیاه زیبایی خاصی به محیط زندگی شما هدیه می‌دهد و با دیدن آن احساس طراوت و شادابی بیشتری می‌کنید.

برگ انجیری

گیاه برگ انجیری‌ به دلیل داشتن برگ‌های شاداب و ظاهر زیبا هموار مورد توجه علاقه‌مندان به نگهداری گیاهان آپارتمانی قرار می‌گیرد. این گیاه در شرایط محیطی با نور کم و ضعیف دوام بالایی داشته و کمترین میزان رسیدگی را برای رشد نیاز دارد. تنها برای جلوگیری از پژمردگی و از بین رفتن گیاه باید برخی از مواقع که ساقه گیاه نازک می‌شود یا یا فاصله بین برگ‌ها خیلی زیاد شده باید آن را در یک محیط پرنور قرار دهید.

مانسترا دلیسیوسا + گلدان فایبر گلاس طرح چهره women

4,720,000 تومان
  • مدل  Deliciosa
  • برگ درشت و ریشه پر
  • ارتفاع گیاه 120 سانت
  • ابعاد خود گلدان 50*60 سانت
  • ارسال رایگان
  • کیفیت عالی و بدون زدگی
  • محصول خاص الوگل

برگ عبایی | گیاه آپارتمانی مخصوص محیط های کم نور

این گیاه مقاومت بالایی در برابر شرایط متفاوت محیطی دارد، به گیاه آهنین معروف است. پس اگر زمان زیادی برای رسیدگی به گیاهان آپارتمانی خود ندارید این گیاه انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. تنها برای نگهداری این گیاه جذب بهتر نور باید با یک پارچه مرطوب برگ‌های آن را تمیز کنید.

جمع‌بندی

امروزه اغلب محیط خانه‌ها و آپارتمان‌ها در معرض نور خورشید قرار نمی‌گیرند و اغلب کم نور هستند. در این شرایط اگر قصد نگهداری از گیاهان آپارتمانی را دارید باید سراغ گیاه آپارتمانی مخصوص محیط های کم نور بروید. ازاین‌رو در الو گل یک لیست جامع از گیاهان سایه دوست و مقاوم به نور کم را به شما معرفی کردیم تا اگر قصد خرید گل و گیاه برای خانه خود را دارید و نور خانه شما کم است، گیاهی متناسب با نور خانه خود خریداری کنید.

بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “10 گیاه آپارتمانی مخصوص محیط های کم نور

  1. عباس کاملی گفت:

    خوب بود موفق باشید

  2. Mitham گفت:

    سلام خدمت همه دوستان فروش گل آپارتمانی به قیمت تولید در خدمت شما هستیم ۰۹۳۷۰******

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *